Garść informacji o soli drogowej

sól drogowa

Z nadejściem każdej zimy wiąże się szereg problemów. Jedną ze zmor codziennego, zimowego życia jest lód i śnieg na drogach i chodnikach, które przyczyniają się do tego, że zwykłe wyjście do sklepu może okazać się niebezpieczną wyprawą. Duża śliskość nawierzchni zwiększa ryzyko tego, że upadniemy boleśnie na ziemię, co może mieć mniej lub bardziej poważne negatywne skutki. Na szczęście istnieją sposoby na zwalczanie tego problemu. Jednym z najpowszechniejszych i najbardziej ekonomicznych jest stosowanie soli drogowej.

Czym sól drogowa różni się od standardowej?

Sól drogowa pod względem składu chemicznego w zasadzie niewiele różni się od soli, której używamy  w kuchni do przyprawiania potraw. Zawiera w sobie od 90% do 97% chlorku sodu. Na pozostałe kilka procent składają się takie substancje jak woda czy żelazocyjanek potasowy (jest to substancja antyzbrylająca, która służy do tego, by utrzymać sypkość soli, która normalnie ma tendencję do zbrylania się).

To właśnie te związki sprawiają, że sól drogowa nie nadaje się do spożycia, ale z powodzeniem używa jej się na drogach i deptakach naszych miast. Dzięki swoim właściwościom sól drogowa skutecznie przyczynia się do rozmrażania śniegu i lodu, co sprawia, że na wszystkich ciągach komunikacyjnych, na których została użyta, można bezpiecznie przejść bez ryzyka zrobienia sobie krzywdy. Z innych właściwości soli drogowej można wymienić to, że jest higroskopijna (pochłania wilgoć) oraz dobrze rozpuszcza się w wodzie. Jeżeli zatem masz na celu zadbanie o komfort korzystania z chodnika czy drogi (na przykład przed garażem w Twoim domu), warto zastanowić się nad kupnem soli drogowej.

Ceny i właściwości soli drogowej

Poszczególne firmy sprzedają ją w workach po pięć, dwadzieścia pięć, pięćdziesiąt, a nawet pięćset kilogramów, a ceny oscylują w okolicach trzystu złotych za tonę. Sól drogowa jest niepalna i nie tworzy toksyn w powietrzu, co czyni z niej substancję bezpieczną do przechowywania – należy tylko zadbać o to, by pomieszczenie było suche i przewiewne. Podobne warunki odnoszą się do transportu soli drogowej.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Konrad Krawczyk

Michał Kryger prowadzi własny warsztat samochodowy. Współpracę z serwisem "Jeżdżę OK!" rozpoczął niedawno, jednak szybko odnalazł się wśród kolegów redakcyjnych. Specjalizuje się w poradach odnośnie sprzedaży oraz kupna samochodów używanych, a także poprawnego serwisowania pojazdów.

More Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *